2011/10/10

En rosa tårta i oktober

Med tanke på att oktober är Rosa månaden så var det självklart att det skulle bli en rosa tårta.
Och det är också min första tårta, men inte sista.

Denna har en saftig vaniljbotten, vitchoklad ganache, chokladbotten och rårörda hallon. Den är sen spacklad och spritsad med hallonsmörkräm.



Tårtan gjorde jag för att vi skulle få besök, men då det blev över 30 bitar och vi var bara 4 personer så fick den idag följa med till dagis, fröknarna var glada att få hjälpa mig äta upp den :)

Med detta inlägg så inviger jag nu härmed min bakblogg. Ha tålamod med mig, den kommer genomgå förändringar framöver tills jag känner att jag är nöjd med designen. Kommentera gärna eller tipsa om vad jag kan göra för att förbättra The Little Bakery.

Välkommen tillbaka

2 kommentarer:

Anna Fransson sa...

Hej hej!

Josefin sa...

Bild och info om dig själv! :)